Subvenciones para la rehabilitación de fachadas en edificios 2022 - Línea 1
Subvenciones para la rehabilitación de fachadas en edificios 2022 - Línea 2
App Línea Verde Smart City - Mejora tu Localidad y Mantente Informado
Campaña Empadronamiento 2022
dijous, 14 Juliol, 2022 - 14:00

L'Ajuntament de Calp posa en marxa el servei Línia Verda, una app mòbil a través de la qual els veïns poden posar en coneixement del Consistori aquells desperfectes o incidències que detecten en la localitat. Gràcies a aquesta eina de participació ciutadana, l'Ajuntament pretén conéixer les necessitats del municipi i així, poder donar solució a les qüestions comunicades.

 

 

Per a poder utilitzar aquest nou servei és necessari procedir a la descàrrega de l'APP Línia Verda. Per a això, l'usuari accedeix a Google Play o APP STORE en funció de la tecnologia emprada en el seu Telèfon intel·ligent (Android/iOS). Una vegada localitzada, es duu a terme la descàrrega de manera gratuïta. A partir d’eixe moment, l'usuari selecciona el municipi sobre el qual vol comunicar la incidència.

 

 

Per a comunicar una incidència, el ciutadà ha de punxar sobre el botó “Nova Incidència”. Un desplegable amb les diferents tipologies d'incidències apareix en pantalla. En el cas de Calp l'usuari podrà triar entre 16 categories diferents, com a neteja viària, arbratge urbà, control de plagues i insectes i rosegadors, vehicles abandonats, recollida de fem, mobles i estris o animals abandonats, entre altres.

 

 

L'usuari selecciona aquella sobre la qual vol comunicar. De manera automàtica, l'APP detecta les coordenades exactes en les quals se situa el desperfecte. El següent pas és adjuntar una foto de la incidència i observació sobre aquesta. Ja només resta donar al botó d'enviar. Una vegada enviada, personal de l'Ajuntament rep notificació del desperfecte comunicat. A partir d'aquest moment, s'inicien els tràmits per a donar solució a la incidència detectada. El ciutadà al seu torn, rep notificació en el seu telèfon mòbil sempre que es produïsca un canvi en l'estat d'aquesta.

 

 

Aquesta eina compta també amb un apartat de “Notícies i alertes” amb la qual cosa la ciutadania podrà rebre informació de l'Ajuntament als ciutadans. D'aquesta manera, a més d'implantar un canal per a resoldre incidències de manteniment en el municipi també podem fer arribar la informació de servei públic que es considere oportuna com el tall de trànsit d'un carrer, l'horari de determinats espectacles municipals, o el tall d'aigua o llum que es puga produir en qualsevol punt. També poden consultar els principals punts d'interés que es localitzen en el municipi i informació rellevant sobre aquest.