L'Ajuntament de Calp ha posat en marxa un equip de treball per a abordar la simplificació administrativa i la millora dels procediments interns. Amb això, es pretén aconseguir que la realització de tots i cadascun dels tràmits que es realitzen a l'Ajuntament responguen al principi de simplificació i de no sobrecarregar amb documentació innecessària la ciutadania.
Es tracta d'un equip de treball intern, format per 17 persones, que va començar a treballar en l'assumpte a l'abril. Fins al moment ha realitzat una anàlisi prèvia dels models de sol·licitud, documentació requerida així com passos intermedis, entre altres qüestions, per a abordar a continuació esta millora contínua dels processos.
El treball previst per a estos pròxims mesos consistirà en una nova definició dels processos, amb una automatització de tràmits, fent ús de la intel·ligència artificial i les ferramentes en matèria de tecnologies de la informació i les comunicacions que l'Ajuntament disposa.
El calendari previst finalitzarà, en una primera etapa, a la fi de 2024, si bé s'espera que en l'últim trimestre puga ser una realitat, que la ciutadania podrà comprovar quan realitze qualsevol tràmit a l'Ajuntament.
La simplificació i la redefinició de processos aniran acompanyats d'una avaluació contínua que permeta corregir les desviacions inicials per a “poder aconseguir en tot moment un servici públic de qualitat, que responga a les necessitats de la ciutadania i que, amb compliment en tot moment del procediment legal, puga donar resposta àgil i eficaç a allò que demanden de l'Ajuntament de Calp”, segons ha assenyalat la regidora de Règim Interior, Rebeca Merchán.
L'alcaldessa de Calp, Ana Sala, ha assenyalat que “una administració moderna ha d'estar pensada per als veïns; ha de ser més àgil i eficaç, amb menys traves i burocràcia i des de l'Ajuntament de Calp hem iniciat el camí per a aconseguir-ho”.