El president de l'Associació d'Empresaris de Calp (AEMCO), José Malagón, es troba en plena campanya de Bo-Comerç, una iniciativa posada en marxa per l'Ajuntament de Calp i Creama Calp a través d'aquesta associació. Es tracta d'una campanya que es va llançar per primera vegada a l'estiu de 2021 com a mesura per a reactivar el sector després de la pandèmia.
Ara amb diferents edicions celebrades, José Malagón assenyala els efectes positius aconseguits com és la major presència de joves entre els seus clients. “Hem notat que una gran part del públic més jove, entre un 80 i 90 per cent ha comprat per primera vegada en el comerç local gràcies al Bo-Comerç”, indica. Es tracta d'un públic acostumat a realitzar les compres per Internet i que s'ha decidit a comprar en els negocis calpins pels descomptes que implica el Bo-Comerç. “Aquesta campanya ha permés donar a conéixer la gran oferta comercial que existeix a Calp, ha atret a públic nou als nostres comerços, com els joves, que després en molts casos han repetit ja sense bo”, destaca.
En aquest sentit, ha incidit en què el Bo-Comerç són campanyes puntuals, “no poden estar tota la vida; cal entendre-ho com l'inici per a ajudar a alçar-nos”. “L'important és atraure a la gent al teu negoci i una vegada que entre en ell el personal que l'atén ha d'estar preparat per a oferir-li la major atenció i tracte personalitzat perquè aqueixa gent torne”, ha indicat.
La veritat és que, segons assenyala el president de l'Associació d'empresaris de Calp, es percep una recuperació progressiva en el sector i que ha portat al fet que aquest passat hivern hi haja hagut “més moviment” amb una major afluència de clients especialment de residents estrangers procedents d'Europa, en concret de Polònia, Rússia, Ucraïna, Alemanya, França, Bèlgica i Holanda. “Els hiverns solen ser bastant dolents en general però aquest últim hem notat símptomes de recuperació perquè ens han visitat més clients, sobretot estrangers que han allargat la seua estada a Calp i que han realitzat compres de qualitat”, ha assenyalat.
Amb tot assenyala que les principals amenaces per al comerç local són les vendes en línia i les grans superfícies. Enfront de la primera considera que el comerç local no pot competir en preus ni en la disponibilitat de repartiment a domicili i menys enara en dissabtes i festius però sí quant a l'atenció personalitzada i assessorament. I sobre aquest tema assenyala que “cal cuidar al client, que se senta com a casa i per a això cal oferir la millor atenció; atendre'ls en el seu idioma, oferir-los un tracte personalitzat”, destaca.
D'altra banda, afirma que la construcció d'una gran superfície a Calp seria una gran amenaça per al comerç local. “Actualment no tenim aqueix problema però d'arribar a materialitzar-se en un futur implicaria el tancament d'entre un 70 i 80 per cent del comerç local amb la pèrdua de llocs de treball i altres greus conseqüències per a l'economia local”, assenyala.
José Malagón és president de l'Associació d'Empresaris de Calp des de 2017, que en aquells dies comptava amb 30 socis i que englobava a comerços únicament. Després d'obrir l'associació a altres sectors com a hostaleria – l'associació d'hostalers Sabor a Calp va acabar integrant-se en AEMCO - i serveis, compta ja hui dia amb prop de 130 establiments associats. Tots aquests sectors estan representats en la junta directiva de l'agrupació amb un únic objectiu: defensar al petit i mitjà empresari de Calp.
I pel que fa al futur més pròxim, José Malagón ha anunciat ja la celebració d'una nova campanya de Bo-Consum al setembre, similar a Bo-Comerç, però en aquest cas finançada íntegrament per Diputació, així com una segona edició de Bo-Menja, similar a la primera però dirigida a estimular el consum en els locals d'hostaleria del 15 d'octubre al 30 de novembre. I agraeix el suport prestat per l'Ajuntament de Calp en el llançament d'aquestes iniciatives i altres en la reactivació del comerç local “especialment a l'alcaldessa Ana Sala i al regidor de Promoció Econòmica Paco Avargues”, assenyala.