Concierto Truddy Lynn - Texas & Blues Band
Dilluns, 20 Gener, 2025 - 09:30

La delegació de Calp present en la Fira de Hèlsinki, la principal fira turística del nord d'Europa, ha sorprés en realitzar la seua presentació en suomi (finés) mitjançant l'ús de tecnologia d'Intel·ligència Artificial. Aquesta innovadora iniciativa, que va permetre al regidor dirigir-se als assistents en la seua llengua materna, va ser rebuda amb entusiasme pel públic finlandés present en l'esdeveniment.

La combinació de tecnologia capdavantera i proximitat cultural ha marcat la diferència en l'estratègia de promoció del municipi alacantí, que a més ha llançat una original proposta gastronòmica: el primer turista finlandés que visite l'oficina de turisme de Calp durant 2025 i acredite la seua nacionalitat i haver assistit a la fira MATKA, serà convidat a degustar una autèntica paella local.

Durant la presentació, recolzada per Turespaña i el Patronat Costa Blanca, Calp s'ha posicionat com un destí ideal per a escapar del rigorós hivern nòrdic, destacant les connexions directes amb Alacant i les seues més de 300 dies de sol a l'any a part d'una temperatura mitjana que permet gaudir d'activitats a l'aire lliure durant pràcticament tot l'any.

"La decisió d'utilitzar la IA per a comunicar-nos en finés demostra el nostre compromís per acostar-nos als visitants de la manera més personal possible. Volem que els finlandesos se senten com a casa des del primer moment", ha explicat l'edil Marco Bittner

La presentació ha posat l'accent principalment en l'oferta esportiva outdoor, la rica gastronomia mediterrània i l'hospitalitat local, aspectes especialment valorats pel mercat nòrdic. Aquesta participació en MATKA, potenciada per l'ús innovador de la tecnologia, forma part de l'estratègia de Calp per a enfortir la seua presència en el mercat nòrdic, tradicionalment interessat en destins que combinen bon clima, activitats a l'aire lliure i experiències culturals autèntiques.

Aquesta iniciativa tecnològica marca un abans i un després en la promoció turística internacional de Calp, demostrant com la tecnologia pot derrocar barreres lingüístiques i crear connexions més pròximes amb potencials visitants.