Taller Prevención de Incendios Forestales 2024
Renueva tu DNI
DÍAS 29 Y 31 DE MAYO
dimecres, 10 Abril, 2024 - 09:00

El ple de l'Ajuntament de Calp va aprovar ahir les bases per a la concessió de subvencions per a la promoció esportiva que posen el focus en l'esport base, en la promoció de l'esport inclusiu i el foment de la igualtat en l'esport local. Aquestes ajudes destinades a entitats esportives locals pretenen valorar l'esforç econòmic de clubs i entitats en la promoció de l'esport base incidint en una major qualitat de l'activitat formativa. Es pretén garantir que els fons públics repercutisquen directament tant en la qualitat del servei que presten els clubs com en la reducció de les quotes que paguen els usuaris pel cost del servei.

A més s'incrementa la quantia destinada als esports autòctons (colombicultura i pilota valenciana) i reconeix, mitjançant incentius econòmics, a les entitats esportives l'aplicació de bonificacions a les famílies

Es mantenen dues línies de subvencions, la línia 1 de promoció de l'esport base i participació en competicions oficials i la línia dues d'organització d'esdeveniments esportius. En la línia 1 es finançaren les despeses derivades de la promoció de l'esport base local corresponents a l'activitat pròpia de la formació, s'exclouen les despeses corresponents a qualsevol equip o competició sènior.

S'entenen com a despeses subvencionables les despeses federatives, les despeses d'arbitratges, jutges i cronometradors, les despeses de desplaçament en transport col·lectiu, les despeses d'allotjament en competicions oficials, les despeses derivades de contractació de monitors esportius, entrenadors, preparadors físics i/o fisioterapeutes, les despeses de material esportiu, material d'entrenament o farmàcia, les despeses de gestoria, etc.

Es reconeixeran especialment els esforços de les entitats esportives en matèria de foment de la igualtat de gènere i d'esport inclusiu. Les bases entraren en vigor en la pròxima temporada. L'edil d'esports, Ximo *Perles, ha agraït “a tots els clubs i entitats culturals l'esforç en desenvolupar una competència que no és específicament seua de manera altruista i generosa”.

Cessió terrenys centres educatius

Un altre dels punts del ple ha sigut l'aprovació de la cessió temporal per un període de 5 anys de l'ús de prop de 30.000m2 de terreny a favor de la Conselleria d'Educació per a la ubicació d'instal·lacions educatives provisionals per a donar cabuda a la demanda d'escolarització del municipi.

El període de cessió és de 5 anys perquè així ho determina la legislació, una vegada cedit l'Ajuntament invertirà prop de tres milions d'euros en l'adequació del terreny i la instal·lació del subministrament d'aigua, llum i clavegueram. En aquests moments s'està redactant el projecte d'adequació i posteriorment es licitaran les obres, una vegada finalitzades Conselleria traslladarà els mòduls.

Ana Sala ha assenyalat que “complim amb els compromisos que adquirim amb la comunitat escolar fa unes setmanes, ja hem cedit 30.000 metres per al nou IES i ara altres 30.000 metres per a la secció, falta que Conselleria agilitze els projectes del nou IES i el CEE Gargasindi”.

Toni Tur, de Defendamos Calpe, ha acusat el govern local de no preveure qüestions tan importants com les instal·lacions educatives i destinar el romanent a projectes com a centres educatius, “el col·lapse educatiu porta molts anys perquè mai s'han atés les necessitats educatives del municipi”.

El portaveu del grup popular Paco Fernández ha anunciat el vot favorable del seu partit afirmant que “ens sembla positiva la cessió dels terrenys i sol·licitem la màxima celeritat en el condicionament d'aquests, ací hem d'anar tots a l'una perquè és un tema d'interés comú, perquè Calp tinga unes infraestructures educatives dimensionades a la seua població parlarem amb qui faça falta”.

Guillermo Sendra, regidor socialista, ha destacat “tenim un greu problema d'emergència educativa que ha sigut generat per Conselleria, no per aquesta Corporació, ara cal resoldre el problema i no podem fer-lo amb més celeritat, hem buscat solucions immediates”.

Ximo Perles ha afirmat que “pense que és un fracàs de la política educativa, ens demanen terrenys per a crear col·legis que no estan ni projectats com el quart col·legi, no es planteja la construcció d'un col·legi definitiu, la qual cosa reclam és que s'inicie la planificació del nou col·legi i el nou IES i que les prefabricades siguen realment temporals”.

En aquest punt, Juan Manuel del Pino, regidor de Territori i Urbanisme ha volgut destacar que “l'Ajuntament de Calp no sols ha cedit 30.000m2 de terrenys en zona verda a Conselleria sinó que invertirà prop de tres milions per a adequar-ho per a unes instal·lacions que són provisionals, el Consistori està fent un esforç que va més enllà de les seues competències. Hem fet un gran esforç per a portar aquest punt a ple quan Conselleria no va informar fins al 31 de gener de la ubicació provisional dels centres”.

El punt ha sigut aprovat per unanimitat.

Informe municipal sobre Pla Edificant

En el mateix ple i fora de l'ordre del dia s'ha fet públic l'informe del Secretari Municipal en el qual repassa els diferents passos administratius del Pla Edificant a Calp per a concloure que “existeix una clara contradicció entre la normativa autonòmica de delegació, l'article 9 del Decret llei 5/2017, i la normativa bàsica, l'article 27 de la LRBRL, pel fet d'atribuir a l'entitat local l'obligació de finançar a la Comunitat Autònoma per unes obres que són de la seua competència, perquè se l'obliga a finançar l'execució de l'obra per damunt dels recursos assignats. L'Ajuntament de Calp no pot finançar unes obres que són competència de la Generalitat, això és, no pot subvencionar alguna cosa que està fora de l'esfera de les competències locals”.

Per tant segons l'informe, “no pot subscriure's un conveni de col·laboració entre l'Ajuntament de Calp i la Generalitat per a finançar una obra que és competència de la Comunitat Autònoma, perquè el conveni se signa en l'exercici de les competències pròpies de cada Administració i l'Ajuntament no és competent per a la construcció de centres educatius d'educació especial ni d'educació secundària obligatòria”.

El tècnic municipal afig que “no pot executar l'Administració Local activitats complementàries en matèria d'educació per no preveure-ho ja l'article 28 de la LRBRL, ni existeix possibilitat de fer ús de l'article 7.4 de la citada *LRBRL per ser ja una competència delegada a l'Ajuntament de Calp amb l'abast econòmic que assenyala l'article 27 de la mateixa *LRBRL” . Finalment el secretari municipal recomana que l'Alcaldessa sol·licite Dictamen del Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana perquè es pronuncie sobre aquesta qüestió.