L'Ajuntament de Calp ha resolt un total de 650 incidències a través de l'aplicació mòbil Línia Verda, que va posar en marxa al juliol de 2022.
Gràcies a la implantació d'aquest servei, els veïns disposen d'un canal directe de comunicació amb l'Ajuntament per a informar sobre els desperfectes localitzats en el municipi.
El tipus d'incidències que més s'han comunicat són aquelles que fan referència a “Neteja Viària” (20%), seguit de “Voreres i Calçades” (18%), ”Recollida de Mobles i Estris” (12%), “Enllumenat Públic” (9%), “Parcs, Jardins i Zones Verdes” (9%), “Senyalització Viària i Semàfors” (6%), “Manteniment de Platges” (4%) i “Enllumenat Solar Urbanitzacions” (4%).
Per a poder utilitzar aquest nou servei és necessari descarregar de manera gratuïta l'aplicació Línia Verda en Google Play o APP STORE en funció de la tecnologia emprada en el seu Telèfon intel·ligent (Android/iOS). Una vegada descarregada, l'usuari selecciona el municipi sobre el qual vol comunicar la incidència.
Per a comunicar una incidència, n'hi ha prou amb punxar sobre el botó “Nova Incidència”. Un desplegable amb les diferents tipologies d'incidències apareix en pantalla. L'usuari selecciona aquella sobre la qual vol comunicar. De manera automàtica, l'aplicació detecta les coordenades exactes en les quals se situa el desperfecte. El següent pas és adjuntar una foto de la incidència i observació sobre aquesta. I a continuació ha de donar al botó d'enviar. Una vegada enviada, personal de l'Ajuntament rep notificació del desperfecte comunicat. A partir d'aquest moment, s'inicien els tràmits per a donar solució a la incidència detectada. El ciutadà al seu torn, rep notificació en el seu telèfon mòbil sempre que es produïsca un canvi en l'estat d'aquesta incidència.
A través de Línia Verda, l'usuari també pot plantejar qualsevol consulta mediambiental. Només ha de seleccionar l'opció de “Fes la teua consulta”. En un termini màxim de 24 hores tindrà resposta per part d'un equip d'experts en la matèria de forma completament gratuïta.
Línia Verda també ofereix els seus serveis a través de contacte telefònic en el número 902 193 768 en horari de 8.00 hores a 17.00 hores.
A través del servei Línia Verda l'usuari rep també comunicacions informatives emeses pel propi Ajuntament per a d'aquesta manera, estar informat en temps real. A més pot consultar els principals punts d'interés que es localitzen en el municipi i informació pròpia sobre aquest.
“Ens sentim molt satisfets dels resultats obtinguts fins hui i de l'acolliment que ha tingut i en aquest sentit, he d'agrair la participació dels veïns i veïnes calpines ja que que demostra la seua implicació i interés pel seu municipi”, ha destacat l'alcaldessa de Calp, Ana Sala.