Taller Prevención de Incendios Forestales 2024
Renueva tu DNI
DÍAS 29 Y 31 DE MAYO
Fecha de publicación: 
divendres, 19 Juliol, 2019 - 12:15

Fecha de publicación: 
divendres, 19 Juliol, 2019 - 12:15

L'Oficina d'Atenció al Ciutadà de l'Ajuntament de Calp compleix 10 anys d'activitat. Aquest departament municipal, que es constitueix com el primer contacte amb el ciutadà, va nàixer al juny de 2009 amb cinc tramitadors i un responsable del servei amb l'objectiu de centralitzar en un únic servei l'atenció al ciutadà. Hui 10 anys després la OAC compta amb 9 tramitadors i un responsable i acaba d'obtindre un indice de satisfacció de l'usuari del 97%.


 

Aquest departament municipal atén en un horari ampli i continuat, obri fins i tot els dissabtes, per a facilitar l'accés del ciutadà a l'administració. Des de gener fins a finals de juny de 2019 ha atés de manera presencial a 21.969 persones sense comptar amb les gestions telemàtiques o telefòniques. A més en el primer semestre de l'any ha obert 12.721 expedients presencials i tramitat 22.938 assumptes. D'altra banda, aquest departament ha aconseguit reduir el temps d'espera d'atenció en 8 minuts des de 2014. Per a continuar millorant el servei d'atenció al ciutadà a partir del mes de setembre s'instaurarà el servei de cita prèvia telefònicament.


 

Com traure's una llicència de pesca, com formalitzar una parella de fet, on està permés acampar a Calp o quines són les multes per infringir l'ordenança urbanística són només algunes de les múltiples i variades qüestions que poden contestar dia a dia els treballadors d'aquest servei. El seu objectiu consisteix, en aquest sentit, a donar resposta a qualsevol dubte i consulta que els plantegen els ciutadans.


 

A més, la OAC s'encarrega de realitzar els tràmits que anteriorment es gestionaven de forma separada en cadascun dels departaments, des d'una sol·licitud d'alta o baixa d'un gual, fins a la d'un permís de crema o la d'una obra.


 

En la OAC també es troba el registre d'entrada de qualsevol instància i sol·licitud, el Punt de Registre d'Usuari, és a dir, expedeix els certificats digitals per a ciutadans i empreses, la finestreta única, mitjançant la qual els ciutadans poden registrar i remetre sol·licituds i documentació a tota l'Administració General de l'Estat, així com el padró d'habitants.

A més des de l'any passat la OAC forma part de ORVE, l'Oficina de Registre Virtual que permet que un ciutadà puga dirigir-se telemàticament a qualsevol administració de l'Estat. La OAC va obtindre fa uns anys el certificat ISO 9001 de gestió de qualitat i continua treballant per a oferir la millor atenció als ciutadans.

Subscriure a OAC